• Fitness
  • 35
  • 0

10 vinkkiä aktiiviseen talveen

10 vinkkiä aktiiviseen talveen

Kauan odotettu, luminen talvi on vihdoin täällä! Päätimmekin listata teille 10 hauskaa talviaktiviteettia. Luminen talvi on ollut varmasti monen suomalaisen toiveissa. Pitkän, pimeän ja kylmän jakson helpotukseksi luminen maa virkistää mieltä ja kehoa. Kannattaa hyödyntää talviset maisemat ja lumiset maat myös urheillessa! 

1. Uiminen avannossa 

Avannossa uiminen on kylmähoitoa ja se parantaa vastustuskykyä sekä vilkastuttaa verenkiertoa. Se myös virkistää ja edistää myös liikuntasuorituksen jälkeistä palautumista. 

2. Lumiukko 

Lumiukon rakentaminen käy mainiosti myös urheilusta. Painavien lumipallojen kierittäminen pihan poikki on koko perheelle soveltuvaa, yhteistä ajanvietettä. 

3. Lumikengillä kävely

Korkeissa kinoksissa kävely onnistuu helposti lumikengillä. Lumisessa maisemassa seikkailu on mieltä rauhoittavaa!

4. Hiihtäminen

Hiihtäminen on tehokasta kokovartalonliikuntaa. Se vahvistaa lihaksia sekä lisää kestävyyttä. Mikään ei tunnu paremmalta, kuin monen kilometrin hiihtolenkki ja sen jälkeen saunaan rentoutumaan 😉 

5. Luistelu 

Pitkään jatkuneen pakkasen jälkeen luistella voi tekojääkenttien lisäksi myös esimerkiksi järven jäällä, varovaisuutta tietenkin noudattaen. Kolaa järven jäältä ylimääräiset lumet pois ja nauti luistelusta luonnon läheisyydessä ja hiljaisuudessa.  

6. Pitkä kävelylenkki 

Kävelylenkkejä ei voi ylistää liikaa. Saat kävellä niin pitkän matkan ja millä tempolla tahansa. Ottamalla kävelysauvat mukaan, saat aktivoitua myös ylävartaloa samalla.

7. Laskettelu 

Laskettelu on hyvää treeniä ja sitä voi harrastaa säällä kuin säällä. Laskettelupäivän päätteeksi kannattaa käydä juomassa vielä kuuma kuppi kaakaota! 

8. Uiminen

Talvella voi ulkoliikunnan lisäksi harrastaa liikuntaa onneksi myös sisätiloissa. Esimerkiksi uimahalli sopii mainiosti silloin, kun sää ei houkuta menemään ulos urheilemaan. 

9. Tenniksen pelaaminen

Kotona treenaamisen ja ryhmäliikuntatunneille osallistumisen sijaan esimerkiksi tenniksen pelaaminen on loistava vaihtoehto. Saat monipuolisempaa liikuntaa, kun lisäät erilaisia lajeja päivittäisiin rutiineihin. 

10. Pulkkamäki 

Mikä olisikaan hauskempaa, kuin koko perheen voimin pulkkamäkeen meneminen. Tämä aktiviteetti sopii kaiken ikäisille! 

Kaikki luettelemistamme talviaktiviteeteista soveltuu kaiken ikäisille ja koko perheen yhteiseksi tekemiseksi. Nautitaan lumisesta säästä niin kauan kuin se kestää! Kotona treenaamisen kaveriksi kannattaa suosia myös muita liikuntamuotoja. Näin ylläpidät monimuotoisuutta myös treenatessa ja motivaatiosi lisääntyy! Hauskoja talvitreenejä & muistakaa huolehtia turvallisuudesta!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *