• Wellbeing
  • 166
  • 0

Virkeämpi mieli

Virkeämpi mieli

Marraskuun pimeys saattaa ottaa veronsa. Valoisan ajan lyhentyminen ja jatkuva harmaus saa herkästi olomme väsyneeksi, ja voi olla yhä vaikeampi nousta sängystä, kun ulkona on pilkkopimeää.  Kun pimeys yhdistetään jatkuvaan suorittamiseen ja stressiin, voi monen terveys olla vaakalaudalla.  Erityisesti nyky-päivänä, jatkuva kiire ja stressi mielletään jo normaaliksi olotilaksi… Asian ei kuitenkaan pitäisi olla näin. 

Todella tärkeäksi asiaksi on muodostunut fyysisen palautumisen rinnalle myös henkinen puoli ja siitä huolehtiminen.  Haluamme jakaa tietoa siitä, kuinka jatkuva suorittaminen syö voimavaroja ja saattaa ajaa pahimmassa tapauksessa jopa uupumukseen.  Liikuntasuorituksen jälkeen palautuminen on tärkeää, sama pätee myös henkiseen palautumiseen! 

Marraskuun pimeys

Ajoittainen laiskuus miehen tiellä pitää 😉 On täysin ok olla välillä laiska – se on jopa suotavaa! Aina ei tarvitse olla produktiivinen ja kiirehtiä joka paikkaan, on tärkeää osata myös rentoutua! Makaa sohvalla ja katso Netflixiä, ota päikkärit ja pysy yöpuvussa, vaikka koko päivän! Muista kuunnella itseäsi ja ottaa omaa aikaa aina silloin tällöin.

Me ihmiset olemme taipuvaisia erilaisten asioiden murehtimiseen. Ohjeemme sinulle onkin: Lopeta jatkuva murehtiminen asioista, joita et kerkeä saada valmiiksi! Työt ne, kun ei tekemällä lopu. Suunnittele joka päiväsi hyvin ja aseta itsellesi realistiset tavoitteet ilman, hikikarpaloiden syntymistä otsalle. Älä myöskään “multitaskaa”, vaan ennemmin keskity vain niihin kaikista olennaisimpiin asioihin, yksi kerrallaan.   

Kaamos ja marraskuu

Liikkumisen tärkeyttä emme voi korostaa liikaa! Liikunta nimittäin lisää henkisiä ja fyysisiä voimavaroja. Liikunnalla emme kuitenkaan tarkoita sellaista liikunnan muotoa, joka tuntuu mielestäsi pakkopullalta. Liiku järkevästi ja itsellesi mukavalla tavalla. Jos kuntosalitreeni ei ole sinua varten, keksi sitten jotain muuta! Liikunnasta kuuluu tulla hyvä, energinen ja voimaantunut olo! Liikunta lisää henkisiä ja fyysisiä voimavaroja.

Liikunta on lääke kaikkeen 

Haluamme lopuksi vielä muistuttaa, että ole itsellesi armollinen! Huolehdi hyvinvoinnistasi jaksamisesi vuoksi. Syö, liiku ja nuku hyvin! Kaamoksen ja pimeyden keskeltä on myös valoa, varsinkin kun keskitymme elämään hetkessä ja etsimään hyviä asioita ympäriltämme. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *