• Fitness
  • 162
  • 0

Liikunta on trendikästä – miksi kaikki eivät sitten tee niin?

Suomessa liikutaan yhä liian vähän, liikunnan trendikkyydestä huolimatta. Syynä liikkumattomuudelle saattaa olla esimerkiksi, että on vaikeaa löytää itselleen sopivaa lajia, motivaatiosta on puutetta tai ei yksinkertaisesti ole aikaa tai tarpeeksi resursseja liikkumiselle. 

Stay home

Liikkumattomuus johtaa terveyshaittoihin ja altistaa lihavuudelle sekä pitkäaikaissairauksille. Tästä syystä meidän kaikkien tulisikin kiinnittää huomiota siihen, että saamme riittävästi liikuntaa päivittäin. Paikallaanolon vähentämisellä ja tauottamisella on suuri vaikutus omaan jaksamiseen ja hyvinvointiin.

Jaloittele – Erityisesti toimistotyössä työskentelevien olisi hyvä muistaa nousta välillä seisomaan ja jaloitella hieman. Myös työasennon vaihtaminen vilkastuttaa aineenvaihduntaa sekä aktivoi lihaksia.

Käytä portaita – Aina kun mahdollista käytä portaita hissin sijaan – ja sydämesi kiittää!

Kävele aina kun mahdollista – Kulje esimerkiksi töihisi tai ruokakauppaan kävellen tai pyörällä, auton sijaan. Näin parannat kuntoasi ja energiankulutustasi.

Päivittäinen liikunnansaanti

Näillä pienillä muistisäännöillä pidät päivittäisestä liikunnan saannistasi huolta. StepOutilla olemmekin pyrkineet tekemään liikkumisen kaikille mahdollisimman helpoksi. Sinun ei tarvitse, kun avata kannettava tietokoneesi ja aloittaa urheileminen lempi valmentajasi kanssa, vaikka omassa olohuoneessasi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *